Ruma nabytek.
Práva a povinnosti vyplývající z kupních smluv uzavřených mezi společností Agrointellect s.r.o., IČ: 24180939, se sídlem Nuselska 513/76, 140 00 Praha 4, spisová značka C 186213 vedená u Městského soudu v Praze (dále jen „Prodávající”) a Kupujícím se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v. aktuálním znění („občanský zákoník”) a těmito obchodními podmínkami (dále jen Podmínky), které jsou její nedílnou součástí.
Není-li dále uvedeno jinak, řídí se vztahy z prodeje a koupě nábytku a doplňkového zboží (také jen „Zboží“) mezi námi (jako prodávajícím) a Vámi (jako kupujícím) aplikovatelnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele .
• Tyto obchodní podmínky, podmínky užívání zboží a reklamační řád (také jen „Obchodní podmínky“) tvoří nedílnou součást kupní smlouvy a podpisem níže stvrzujete, že jste se s těmito Obchodními podmínkami seznámili a že berete výslovně na vědomí, že tyto Obchodní podmínky jsou součástí smluvního ujednání mezi Vámi a námi. Obchodní podmínky jsou také k dispozici k nahlédnutí na našem internetovém portálu.
• Maloobchodní ceny uvedené v našem webovém shopu jsou ceny včetně DPH. V uváděné ceně Zboží není zahrnuta montáž a doprava, pokud není uvedeno či dohodnuto něco jiného.
• Vzhledem k tomu, že se v případě Zboží jedná o individuální ruční práci, může být Zboží v detailech odlišné od výrobků vyobrazených v katalogu. Stejně tak odstíny lakování nemusí být identické s nafocenými modely. Předpokládaný rozsah možných odchylek doporučujeme předem konzultovat s prodejcem.
• Ručně vyráběný nábytek je zároveň typický v drobných nedokonalostech, čímž se liší od strojově a sériově vyráběného nábytku. Tyto nedokonalosti nemohou být brány jako vady Zboží.
• Pokud výrobce objednaného Zboží přerušil či ukončil výrobu nebo provedl jiné závažné změny, které by znemožnily řádnou realizaci Vaší objednávky, jsme oprávněni od kupní smlouvy odstoupit. V takovém případě Vám vrátíme již uhrazenou částku kupní ceny, pokud se nedohodneme na jiném postupu.
Nabytí vlastnictví a přechod nebezpečí na Zboží
• Vlastnické právo ke Zboží na Vás přechází až úplným zaplacením kupní ceny, ne však dřív, než si Zboží převezmete.
• Nebezpečí nahodilé zkázy a nahodilého zhoršení Zboží na Vás přechází okamžikem převzetí Zboží.
Převzetí Zboží a uplatnění vad
• Pokud je Zboží skladem, převezmete si jej ihned po zaplacení, nedohodneme-li se jinak. Pokud Zboží skladem není, je předpokládaná dodací lhůta uvedena v kupní smlouvě (objednávce), přičemž za naše prodlení se nepovažuje, pokud k dodání Zboží dojde později z důvodů na straně přepravce či výrobce. Pokud budete chtít po uzavření kupní smlouvy na Zboží cokoliv měnit, může se doba dodání přiměřeně prodloužit.
• Pokud od nás požadujete Zboží doručit na Vámi uvedenou adresu a v dohodnutou dobu a místě se nepodaří Zboží doručit z důvodů na Vaší straně, jsme oprávněni po Vás požadovat úhradu dopravy i přesto, že se doručení nepodaří.
• V rámci sjednané dopravy je hrazeno dodání pouze do přízemí. V případě, že budete chtít Zboží dodat do vyšších pater, musíme se na tom předem domluvit.
• Pokud si u nás objednáte více věcí, můžeme Vám jednotlivé Zboží dodat i postupně (jako dílčí dodávky). Přitom však samozřejmě neplatíte vyšší dopravné.
• Při převzetí Zboží od posádky vozidla nebo pracovníků skladu či prodejny se přesvědčte o správnosti počtu předaných kusů. U baleného zboží se přesvědčte i o neporušenosti obalu a u nebaleného zboží o stavu Zboží. Správnost potvrdíte svým podpisem na kopii prodejního či dodacího dokladu.
• Pokud má Zboží při převzetí porušený obal, přesvědčte se o celistvosti a neporušenosti Zboží. Zjištěná poškození je třeba uvést do prodejního či dodacího dokladu, jinak Vám nemůžeme uznat reklamaci na mechanické poškození Zboží.
• Pokud je zboží mechanicky poškozeno pod neporušeným obalem, tento obal uchovejte a na požádání nám jej předložte k prošetření reklamace, jinak Vám nemůžeme uznat reklamaci na mechanické poškození Zboží.
• Nároky z vad jsou blíže upraveny v článku III. Reklamační řád.
Závěrečná ustanovení
• Bez našeho souhlasu nejste oprávněni postoupit svou pohledávku vůči nám vyplývající z kupní smlouvy na třetí osobu.
• Kupní smlouva nevyžaduje písemnou formu. Byla-li však kupní smlouva uzavřena písemně, i její změny a doplňky musejí být učiněny v písemné formě.
• Pokud se písemně domluvíme na jakýchkoliv zvláštních ujednání ve vlastní kupní smlouvě, tak mají přednost před těmi ustanoveními těchto Obchodních podmínek, která by s nimi byla v rozporu.
• K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869
Podmínky užívání zboží
Obecně
• Jsme velice rádi, že jste si vybrali náš nábytek pro vybavení svého domu, bytu nebo kanceláře. Chtěli bychom Vás informovat o vhodném způsobu ošetřování nábytku tak, aby Vám co nejdéle sloužil k maximální spokojenosti a abyste předešli případným vadám, které by nebylo možné řešit cestou reklamace.
Jak postupovat při montáži nábytku
• Nábytek z masivu dodáváme převážně již smontovaný. U větších kusů nábytku, který kvůli přepravě je demontován na více dílů, doporučujeme využít odbornou montáž našich techniků. Na vady, jež by měly mít původ v neodborné, nebo nevhodné montáži nebude možné uplatnění reklamace.
• Vyrovnání podlahy je nezbytné pro bezvadnou funkci posuvných i otevíracích dveří a pro stabilitu Zboží.
• Nábytek musí být postavený vždy vodorovně na vyrovnané podlaze. Již malé nerovnosti (např. kvůli křivým podlahám nebo kobercům) mohou vést ke škodám a vzniku vad (např. vrzání, skřípání, zaseknutí) Zboží. Nohy nábytku musí stát na suché podlaze.
• V žádném případě nesmí být čalouněný nábytek a potahové materiály žádného druhu ošetřované parním čištěním.
Čemu je potřebné se při používání nábytku vyvarovat
• Velkou pozornost věnujte přepravě nábytku, chraňte jej před poškozením a znečištěním, přímým stykem s vodou nebo vlhkým prostředím (krom teakového zahradního nábytku), pokud není uvedeno jinak.
• Chraňte nábytek před přímým sálavým teplem a před přímým žárem slunečního světla (zvláště u nábytku interiérového z exotického dřeva). Dodržujte v prostředí vlhkost vyšší jak 65 φai[%]). Důležité je zvlhčování vzduchu v místnosti, kde je nábytek umístěn!
• Dřevo musí mít možnost „dýchat“, aby si uchovalo svou elasticitu a mohlo pozitivně působit na klima v místnosti. Váš nábytek nestavte přímo ke stěně. Tak může cirkulovat vzduch.
• Na pracovní desky nepokládejte horké a drsné předměty.
• Nábytek nepřesouvejte s plným obsahem.
• Zboží je určeno pro použití v domácnosti či v kanceláři pro individuální použití, pokud není uvedeno jinak.
Jak nábytek ošetřovat
• Světlé a jednobarevné čalouněné potahy zásadně choulostivější a náchylnější na znečistění.
• Prach otírejte jemným flanelem nebo speciální utěrkou z mikrovláken. Nečistoty odstraňujte utěrkou mírně navlhčenou ve vlažné vodě s přídavkem neabrazivního saponátu a plochu ihned vytřete do sucha. Na ošetřování nábytku používejte výhradně přípravky k tomuto účelu přímo výrobcem určené .
• Skvrny a znečištění prosím ihned odstraňte. Pro většinu látek, mikrovláken a textilní kůži platí, že volné drobky nebo žmolky opatrně vyčesejte, nebo pomocí hubice na čalounění odsajte na nejnižším stupni výkonu. Mastné a kyselinové znečištění očistěte vlažnou destilovanou vodou (kvůli příp. zbytkům vápníku ve vodě) na velké ploše od stehu po steh vlhkým čistým hadříkem. Na znečištění s obsahem bílkovin, (např. krev nebo moč) je potřebné použít ledovou vodu. Na trochu starší nebo zaschnuté skvrny potřebujete zpravidla mýdlo, musí být bez parfémů, nealkalické a PH-neutrální. Vody užívejte přiměřené množství.
• Nikdy nepoužívejte k čištění Zboží prášky na praní, tekuté prášky na nádobí, benzin, rozpouštědla či jiné nevhodné prostředky.
• Tvrdost sedáku se může v průběhu času změnit. Je to normální proces, protože čalounění se přizpůsobuje tělu. Je proto potřeba obměňovat místo sezení, aby se vzhled při používání měnil rovnoměrně.
Elektrostatický náboj
• Tyto nepříjemné elektrostatické náboje nejsou chybou materiálu. Příčinou je téměř vždy příliš suchý vzduch ve vytápěných místnostech a to převážně v zimních měsících. O nápravu se mohou postarat rostliny a zvlhčovače vzduchu.
Reklamační řád
• Záruční lhůta
• Pokud se na náš vztah uplatní ustanovení § 2158 a následující, jste oprávněni uplatnit právo z vady, která se vyskytne u Zboží v době dvaceti čtyř (24) měsíců od převzetí a pro použité Zboží v době dvanácti (12) měsíců od převzetí. Pokud se na náš vztah výše uvedená ustanovení neuplatní, tak v době šesti (6) měsíců od převzetí. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou jste nemohli zboží používat z důvodu jeho záruční opravy.
• Lhůta uplatnění reklamace
• Vady dodávky, které jsou zřejmé při odběru, musí být reklamovány ihned při převzetí, jinak právo z odpovědnosti za tyto vady zaniká.
• Ostatní vady, které se projeví během záruční lhůty, je kupující povinen hlásit ihned po jejich zjištění.
• Uplatnění reklamace
• Uplatnění reklamace je nutno provést neprodleně (bez zbytečného odkladu) poté co zjistíte konkrétní vadu Zboží. V případě, že vadu neuplatníte bez zbytečného odkladu, nemusí být Váš nárok uznán.
• Reklamace musí být vždy uplatněna buď osobně v naší prodejně, kdy dojde k vyplnění reklamačního protokolu nebo písemně dopisem. Při uplatnění reklamace vždy přiložte originál nebo kopii prodejního dokladu (kupní smlouvy nebo dokladu o zaplacení kupní ceny Zboží).
• Vždy při uplatnění vady nezapomeňte uvést, jaký z možných zákonných způsobů vyřízení vady požadujete.
• Pro určení oprávněnosti či neoprávněnosti reklamace věci je nutné, abyste předložili buď Zboží, nebo doložili fotografie viditelně zobrazené vady (vad) a zpřístupnili místo, kde je věc umístěna (u Zboží, u něhož po Vás nelze spravedlivě požadovat, abyste jej přinesli do naší prodejny), našemu servisnímu pracovníkovi.
• Vyřízení reklamace
• Reklamaci řešíme v součinnosti s výrobcem Zboží.
• Vaše nároky při oprávněně uplatněné reklamaci odpovídají zákonné úpravě.
• O reklamaci rozhodneme ihned, ve složitých případech do tří (3) pracovních dnů. Do této lhůty se však nezapočítává doba přiměřená podle druhu Zboží, která je zapotřebí k odbornému posouzení vady. Reklamaci včetně odstranění vady musíme vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se nedohodneme na delší lhůtě.
• Při vyřizování reklamace jste nám povinni poskytnout tzv. účinnou součinnost. Zejména nám umožněte prohlídku nebo opravu zboží v dohodnutém termínu případně připravte Zboží k převozu.
• Pokud při oprávněné reklamaci požadujete výměnu Zboží, a pokud toto Zboží není skladem, bude termín dodání nového Zboží stejný jako u nového Zboží.
• Vyřídí-li se reklamace výměnou vadného Zboží či jeho části za bezvadný, pokračuje původní záruční doba Zboží poté, co vyměněné Zboží převezmete.
• Pokud uplatníte reklamaci s tím, že bude nutný výjezd našeho servisního pracovníka, a nebudou zjištěny vady, na které se záruka vztahuje, budeme po Vás požadovat úhradu nákladů ve výši 18 Kč/km plus DPH cesty z naší prodejny k Vám a zpět.
• Při odstraňování vad si vyhrazujeme právo na drobné technické či optické změny Zboží.
• Za vady Zboží, na něž se vztahuje záruka, však nemůžeme považovat:
• vady, které byly způsobeny dopravou zboží nebo neodbornou či nevhodnou manipulací či montáží, prováděnými Vámi či Vámi sjednanou osobou;
• vady Zboží, na něž byla poskytnuta sleva;
• vady (zejména zvětšování spár, tvarové změny či praskliny) způsobené nevhodným skladováním či umístěním a dopravou nebo používáním v jiném prostředí a za jiných než doporučených podmínek (zejména vlhkost vzduchu v prostředí mimo uvedený interval pod 65 φai[%], přímé sluneční či tepelné záření, teploty pod 5°C a nad 45°C);
• vady způsobené nevhodným užíváním nebo ošetřením, nevhodným či neodborným čištěním, vlivem povětrnostních podmínek, neodbornou manipulací, násilnými zásahy, nevýrobní úpravou, atmosférickými nebo chemickými vlivy a vady způsobené Vámi či třetími osobami po převzetí Zboží;
• obvyklý barevný rozdíl a rozdíl ve struktuře přírodních materiálů (např. kůže, dřevo), textilních a umělých materiálů (např. drobné odchylky ve vzorech a tónech barev u látek), barevné odchylky jednotlivých šarží a nenavazování vzoru potahu v místech spasování pruhů a skládání střihů;
• rozdíly rozměrů u nábytku v rámci tolerancí, které připouštějí příslušné technické normy platné na území České republiky;
• opotřebení a změny Zboží způsobené jeho obvyklým užíváním (např. potahů, změnu barvy povrchových úprav dřeva a kovu působením světla a vzdušného kyslíku);
• další opotřebení (zátrhy, odření, poškrábání, propálení, rozpuštění potahu, zabarvení apod.) potahových usní a textilií ostrými předměty (např. přezkami a cvočky kalhot, drápky a zuby zvířat), ohněm, lakem na nehty, odlakovačem, barvami, nátěry, lepidly a jinými chemikáliemi atd.;
• zvlnění potahu – textilie, usně apod. vzniklé v důsledku protažení potahového materiálu nebo poklesem tvarovacích a kypřicích materiálů v důsledku užívání;
• změny lesku a odstínu u plyšových a dalších vlasových nebo semišových potahových textilií.
Žádost o reklamaci prosím zasílejte včetně fotografii na rumanabytek@gmail.com
Pravidla pro vrácení peněz a odstoupení od smlouvy do 14 dnů
- V souladu se zákonem o ochraně spotřebitele může kupující odstoupit od smlouvy o prodeji do 14 dnů od obdržení zboží bez uvedení důvodů.
- K odstoupení od kupní smlouvy má kupující 14 dní po obdržení zboží, během něhož musí v tomto ohledu podat prodávajícímu prohlášení ohledně odstoupení od kupní smlouvy. Kupující pak obdrží číslo vratky/tiketu, které musí být viditelně umístěno na balíku vratky. Bez tohoto čísla nebude zásilka přijata.
- V případě vrácení zboží budou všechny náklady s tímto spojené naúčtovány kupujícímu. Prodávající zboží vyzvedne do 14. dnů poté, co bylo kupujícím připraveno k přepravě; ledaže Kupující provede vrácení produktu na vlastní náklady s použitím kurýrní služby dle vlastního výběru. Vrácení zboží by mělo být provedeno okamžitě, nejpozději ale do 14 dnů, na následující adresu:
Ruma nabytek
Ohradni 26 Praha 4
Lhůta pro odstoupení od smlouvy trvá 14 kalendářních dnů, nikoliv pracovních, a začíná běžet následující kalendářní den po převzetí zboží spotřebitelem (např. převezme-li si zákazník zboží v pátek, doba pro odstoupení se počítá od soboty včetně)
- Zásilky typu COD (na dobírku) nejsou námi akceptovány
- Zboží musí být zabaleno a připraveno k přepravě. Pokud byl produkt doručen na paletě, zákazník jej musí odeslat opětovně na paletě. Jinak zásilka nebude kurýrní společnostní přijata. Není-li k dispozici žádný originální obal, musí zákazník poskytnout vhodné alternativní balení, aby byl produkt během přepravy dostatečně chráněn. Pokud je při vrácení zboží vrácený předmět v jiném stavu, než byl původně odeslán příjemci, např. jakékoliv mechanické poškození vyplývající z montáže nebo demontáže, vyhrazujeme si právo odečíst náklady na náhradní díly nebo ztrátu hodnoty způsobené tímto poškozením.
- V případě, že zboží není vráceno v originálním balení, kupující by měl zásilku fotografovat před jejím odesláním a přeposlat fotografie prodávajícímu (Rumanabytek).
- Kupující obdrží refundaci do 14 dnů prostřednictvím stejného způsobu platby, který byl použit při nákupu, není-li dohodnuto jinak s kupujícím, pokud ale neexistují žádné další skryté náklady na úkor prodávajícího.
- Také udělujeme prodlouženou dobu pro vrácení zboží v rámci 365 dní, avšak pouze pro nepoužité a zbrusu nové věci, nejlépe v původním obalu. Peníze jsou vráceny ve formě poukázky a kupující nese náklady na zpáteční dopravu.
Prohlašuji, že jsem si přečetl(a) výše uvedené obchodní podmínky, podmínky užívání zboží a reklamační řád a rozumím jim.